Egészséges tízórai és uzsonna ötletek

Készítette:  
Értékelje az írást
(0 szavazat)

Az életmódváltás kezdetén elég nehéz mindig egészségesen választani. A reggeli, ebéd, vacsora még könnyebben megy, viszont a napközbeni kisebb étkezések már fejtőrést okozhatnak, főleg ha valami édesre vágyunk. Pedig változatosan és táplálóan meg lehet oldani a tízórai és uzsonna kérdését is, csak jól kell választani. Így egy kis odafigyeléssel úgy támogathatjuk céljainkat, hogy ezek az alacsony kalóriatartalmú snackek még a sportos életmódhoz is hozzájárulnak. Ráadásul kellemesen eltelítenek a következő nagyobb étkezésig. Nézzük akkor, melyek a mi kedvenceink.

Mogyoróvaj és gyümölcs

A megfelelő mennyiségű napi gyümölcsbevitel igen fontos, azonban ha nem szeretnénk egy gyors fruktóz löketet adni testünknek, párosítsuk alacsony glikémiás indexű élelmiszerekkel, például különféle magvajakkal. Így értékes zsírokhoz és fehérjékhez is jutunk. Nagyon finom a banán vagy a datolya mogyoróvajjal, az alma mandulavajjal. Ezek mind jól jönnek edzés előtt is, ha már csak fél óránk van étkezni, egészítsük ki ilyenkor 1-2 szelet pufi rizzsel. Energiagolyókat szintén készíthetünk. Tegyünk egy robotgépbe 2 banánt, 90g zabpelyhet, 3 kanál mogyoróvajat, majd alaposan keverjük össze a gép segítségével. Ezután nedves kézzel formázzuk belőle kis golyókat, forgassuk bele kókuszreszelékbe vagy őrölt mandulába, végül mehet a fagyasztóba, míg kellően meg nem szilárdul.

 

Zsírszegény görög joghurt vagy Skyr joghurt vagy növényi joghurt

Ezekből a termékekből jobb, ha a natúr verziót válasszuk, amely általában zsírszegény és nem tartalmaz hozzáadott cukrot.  A Skyr joghurt ráadásul kb. 12g fehérjét tartalmaz, néhány szem gyümölccsel vagy házi cukormentes lekvárral pedig elképesztően ízletes délutáni desszertet készíthetünk belőle, de ideális lehet edzés után is.

 

Bogyós gyümölcsök

Nem véletlenül olyan népszerű a fitnesz világban is az áfonya vagy a málna, hiszen alacsony kalóriásak, minimális cukortartalommal. Keverjünk össze egy adag fagyasztott erdei gyümölcs keveréket görög joghurttal és máris kész az egészséges fagylaltféleség.

 

 

Cottage cheese

Hasonló, mint a magyar túró, csak nagyobb szemcsék találhatók benne, illetve sokkal krémesebb. Az egyik legjobb választás, ha valami proteindús finomságot ennénk, mivel 100g cottage cheeseben nagyjából 10g fehérje található. Fogyaszthatjuk édesen gyümölcsökkel, fahéjjal vagy kipróbálhatjuk a sós változatait is. Legközelebb például, ha tonhalkrémet készítünk, helyettesítsük a majonézt cottage cheessel, vagy keverjünk egy adagot a rántottába.

 

Olajos magvak

 Laktató és értékes Omega-3 források az olajos magvak, legyen szó dióról, pisztáciáról, manduláról és így tovább. Azért nem árt vigyázni is velük, mert kalóriatartalmuk nem éppen alacsony, szóval ne együk meg az egész zacskó diákcsemegét egyszerre. A szívbarát Omega-3 mellett antioxidánsban és fehérjében szintén bővelkednek. Kb. 1 marék olajos mag ideális adag lehet a következő étkezésig.  A bolti diákcsemegék sajnos sokszor tartalmaznak hozzáadott pálma- vagy napraforgóolajt. Viszont otthon minden hozzáadott olaj nélkül, egyszerűen csinálhatunk magunknak. Keverjünk össze 1 pohár tökmagot, napraforgómagot, pekándiót, aszalt áfonyát, mazsolát, aszalt szilvát és kész az egészséges csemege, már csak ki kel porciózni kis dobozokba. 

Elolvasva: 1719 alkalommal Utolsó frissítés: szombat, 03 február 2018 13:47

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.