Karácsonyi kávécsodák és forró csokik

Készítette:  
Értékelje az írást
(0 szavazat)

Pár nap múlva itt van december és hivatalosan is beköszönt a téli évszak. Az időjárás egyre hidegebb, és egyre korábban sötétedik, ilyenkor igazán jól esik valamilyen melengető ital. Szívesebben ülünk be egy kávézóba forró csokira vagy egy habos kávéra, ami akár mézeskalácsos ízesítéssel is kapható. Pedig ezek a téli italok nem kevés kalóriát tartalmaznak, a cukortartalmuk pedig jócskán az egészséges napi bevitel felett van. Tudtad például, hogy egy lattéban akár annyi kalória lehet, mint egy szelet pizzában?

Az EN.ILOVECOFFEE.JP nevű oldal készített egy infografikont az ünnepi időszakban divatos forró italok és néhány gyorskaja kalóriatartalmának összehasonlításával. A grafikon célja, hogy felhívja a figyelmet ezeknek az édes csodáknak az energiatartalmára, ugyanis ami reggeli kávénak indult könnyedén egy folyékony desszertté alakulhat.

 

 

 

Akkor mi lehet a jó választás, ha nem szeretnénk lemondani a meleg italokról, viszont az egészséges életmódba is szeretnénk, ha beleférne?  

A legjobb, ha egy forró teát választunk (persze filtereset vagy szálasat, mert az előre elkészített sok rejtett cukrot tartalmazhat). A legtöbb kávézóban szerencsére elég nagy a kínálat, többféle íz és fajta közül válogathatunk, és néhány helyen már gyógyteákat is kipróbálhatunk.

Ha pedig kávézni szeretnénk, akkor az espresso, a lungo, a ristretto, vagy az americano jó döntés lehet, hiszen ezek a fekete kávék nem tartalmaznak kalóriát. A tejhabosak közül inkább a kisebb adagosakat válasszuk, mint a capuccino vagy kérhetjük növényi tejjel. A lényeg, hogy kerüljük a tejszínhabos, szirupos és mindenféle cukorkával megszórt típusokat. Bár néhány helyen már ezeknek is megtalálhatjuk a diétás változatát. 

Otthon is készíthetünk magunknak habos, karácsonyi kávékat vagy forró csokit, és így biztos, hogy egészségesebbet kapunk, mint a kávéházi társai. A tejek közül az édesítetlen vagy a házi növényi tej jobb választás. Cukor helyett használjunk természetes édesítőszereket, mézet vagy juharszirupot. Az szirupokat pedig ki tudjuk váltani természetes vaníliaromával, steviás ízesítőcseppekkel, fűszerekkel (fahéj, mézeskalács fűszerkeverék, chai latte fűszerek, kurkuma stb.). Forró csokoládé esetében jó minőségű étcsokoládéval vagy cukormentes kakaóporral tudunk kalóriaszegényebb italokat csinálni. Tejhabosítóval vagy egy turmix segítségével még habot is varázsolhatunk a kávénk tetejére. 

Elolvasva: 2339 alkalommal Utolsó frissítés: hétfő, 27 november 2017 18:15

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.