Élelmiszerek az influenza és a megfázás ellen

Készítette:  
Értékelje az írást
(0 szavazat)

Lassan nyakunkon az influenza szezon, ha nem szeretnénk egyből orvossághoz nyúlni már a tünetek kezdetekor, akkor is vannak lehetőségeink. Hiszen számos olyan élelmiszer van, amely természetes módon segít harcolni a megfázás ellen. Ezek általában olyan tápanyagokban gazdag ételek, amelyek erősítik immunrendszerünket, gyorsítják a felépülést, valamint a regenerációt.

Probioktikumok

Japánban végzett kutatások szerint az ilyen ételek jelentősen csökkenthetik a láz és az influenza kialakulásának a kockázatát. Érdemes ilyenkor joghurtféléket, savanyú káposztát, vagy más probiotikumban bővelkedő élelmiszereket fogyasztani. Ha szeretnél többet megtudni ezekről, olvasd el a probiotikumokról szóló korábbi cikkünket, melyben részletesebben is megismerheted.

A-vitamin

Az A-vitamint leginkább, mint a látás vitaminiját tartják számon. Pedig olyan fontos feladatokat is ellát, mint az emésztőrendszer egészségnek fenntartása. Így segít megelőzni a különböző fertőzések és betegségek létrejöttét. A répából, a sütőtökből és az édes burgonyából melengető és vitaminban gazdag levesek és ételek készíthetők, melyek jól esnek megfázás idején. Sőt egy nagyobb tojás elfogyasztása, akár a napi A-vitamin szükségletünk felét is fedezheti.

Fűszerek

A fűszerek nagy részének tulajdonítanak antibakteriális és gyulladáscsökkentő hatást. Betegség alatt érdemes egy kicsit bátrabban használni például a kurkumát, a római köményt vagy az oregánot.

 

Cink

A cink igazán sokoldalú ásványi anyag, mely hatékonyan küzd a hasmenés, a megfázás, a különböző bélrendszeri fertőzések és még a herpesz ellen is. Ételeink közül nagyobb mennyiségben található a kesudióban, a hüvelyesekben, az osztrigában, a búzacsírában.

Prebiotikumok

Hozzájárulnak a gyomrunkban található hasznos baktériumok létéhez, ezáltal egy egészséges környezetet alakítanak ki az immunsejtek részére és növelik szervezetünk ellenálló képességét. Kiváló forrásuk a gabonafélék és a hagymafélék.

C-vitamin

Egyrészt erősíti immunrendszerünket, másrészt a betegségből való felépülés gyorsaságát is befolyásolja. Számos gyümölcsben (citrusfélék, csipkebogyó stb.) és zöldségben (paprika, burgonya stb.) megtalálható. Viszont hőérzékeny vitamin, szóval csak óvatosan a citromlével a forró teában.

Fokhagyma

Már évezredek óta ismert természetes „orvosság”. A benne található allicinek révén antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik. Nagy előnye, hogy a konyhában szinte bármihez felhasználhatjuk. 

Elolvasva: 1133 alkalommal Utolsó frissítés: vasárnap, 05 november 2017 10:12

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.