Probiotikus élelmiszerek az Activián túl

Készítette:  
Értékelje az írást
(2 szavazat)

A probiotikus ételek nagyon fontosak az egészséges táplálkozás során, pedig sokszor háttérbe szorulnak a különböző vitaminok és más táplálékkiegészítők miatt. A probiotikumok olyan jótékony bélbaktériumok (általában lactobacilluszok és bifidobaktériumok), amelyek többféle kedvező hatással vannak a szervezetünk egészségi állapotára.

Miért fontosak a probiotikumok?

Nemcsak bélflóránk egészségét támogatják, hanem erősítik immunrendszerünket is. Nélkülözhetetlenek a megfelelő emésztés fenntartásához. Ha szervezetünk nem kap eleget belőlük, akkor bőr problémák, emésztési rendellenességek, candida, autoimmun betegségek és akár megfázás és nátha is kialakulhat.

 

Miért érdemes probiotikumokban gazdag ételeket fogyasztani?

·         Erősítik immunrendszerünket

·         Támogatják az emésztést

·         Növelik energiánkat a B12-vitaminok által

·         Hatékonyak a candida ellen

·         Egészségesebb bőr, fellépnek az ekcéma és a pikkelysömör ellen is

·         Hatásosak a náthával, valamint a megfázással szemben

·         Csökkentik a béldaganatok kialakulásának a kockázatát

·         Koleszterinszint csökkentése

·         Mérséklik a tejcukor-érzékenységet

·         Elhízás elleni védelem

 

 

Néhány probiotikus baktérium

·         Lactobacillus acidophilus

·         L. bulgaricus

·         L. casei

·         Bifidobacterium bifidum

·         B. longum

·         Enterococcus faecium

 

Probiotikus élelmiszerek az Activián túl

Vásárlásnál érdemes itt is figyelni a címkéket. Lehetőleg olyan termékeket válasszunk, amin fel van(nak) tüntetve az alkalmazott törzs(ek), illetve, hogy mennyi élősejt-számot tartalmaz. Egyébként a Magyar Élelmiszerkönyv min. 106 TKE/g mennyiséget ír elő a tejtermékekben a minőségimegőrzési idő végéig.

1.    Kefir

Általában lactobacillus fajok, élesztőgombák és ecetsav-baktériumok élnek benne együtt alvadt(koagulált) tejfehérje gömböcskékhez tapadva. Az orosz és török eredetű kefir kb. 3000 éves múltra tekint vissza és jelentése „jól érzi magát”.

 

2.    Savanyú káposzta

A káposzta fermentálásával készítik, és mivel magas szerves sav tartalommal rendelkezik, ezért kiválóan támogatja a baktériumok növekedését, illetve a jellegzetes íz kialakítását. Koreában inkább rokonát a Kimchit fogyasztják, amelyet kínai kelből és jégcsap- vagy sörretekből csinálnak.

 

 

3.    Joghurt

Talán a legismertebb probiotikus hatású élelmiszer. Alapanyaga a tehéntej többnyire, de már kaphatók kecsketejből gyártott termékek is. Gyártásához általában 2 fő mikroorganizmust alkalmaznak: S. thermophilust és Lb. delbrueckii subsp. bulgaricust. Vannak olyan laktózmentes változatok, amelyek probiotikummal dúsítottak.

 

4.    Sajt

A lágyabb állagú sajtok több jótékony mikrobát tartalmaznak, például S. thermophilust, L. lactis subsp. lactist stb.

 

5.    Almaecet

Rendszeres használata segíthet szabályozni vérnyomásunkat és koleszterinszintünket, a fogyókúra alatt és a cukorbetegség megelőzésében is jelentős lehet. Fogyaszthatjuk egy pohár vízben elkeverve vagy salátához öntet formájában.

 

 

6.    Kovászos uborka

Nyári kedvencük nemcsak finom, de rendkívül egészséges is. Hatékonyan hűsít, feltölti a szervezetet a nagy melegben, ráadásul az emésztést is támogatja.

 

7.    Olajbogyó

Ha lehetséges olyan terméket válasszunk, amely minél kevesebb hozzáadott adalékanyagot és tartósítószert tartalmaz. Inkább a kisebb gyártók, drágább termékeit részesítsük előnybe, cserébe jobb minőséget kaphatunk.

 

8.    Miso és tempeh

Magyarországon egyelőre csak néhány helyen vásárolhatók meg ezek az erjesztett szójababból készült élelmiszerek.  A tempeh az indonéz konyha hagyományos étele, mely kiváló húshelyettesítő magas fehérjetartalma miatt. Hasonló tápértékű a japán miso is, amit levesként fogyasztanak. Készítése során a szójababot egy Koji nevű gomba hozzáadásával erjesztik. 

Elolvasva: 1495 alkalommal Utolsó frissítés: szerda, 23 augusztus 2017 13:07

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.