Életmódváltás - mit mivel helyettesítsünk?

Készítette:  
Értékelje az írást
(1 Szavazat)

Nem könnyű egy életmódváltás során megtalálni a régi élelmiszerek helyettesítésére az egészséges változatokat. Ezért összegyűjtöttünk egy listát azokról a legjobb helyettesítőkről, amelyek nemcsak fitté, de finommá is teszik majd az ételeket. Reméljük tudunk egypár jó ötlettel szolgálni és meghoztuk a kedveteket néhány kipróbáláshoz.

 

Gluténmentes helyettesítők

1.    Liszt helyett fekete bab

Például süteményekben kiválóan alkalmazható a konzerv bab liszt helyett. Így amellett, hogy gluténmentes még értékes fehérjeforráshoz is jutunk. 1 pohár babkonzerv alkalmas 1 pohár liszt kiváltására. Próbáljuk ki a brownieban a lisztet lecserélni babra.

 

2.    Kuszkusz helyett quinoa

Sajnos bármennyire is egyszerű és gyors elkészíteni a kuszkuszt, nem gluténmentes. Ezért a quinoa, amely egy igazi superfood értékes tápanyagokkal és magas fehérje tartalommal kiváló csere lehet. 

 

3.    Tészta helyett cukkini tészta

Egy zöldség spiralizáló segítségével könnyedén spagettiszerű „tésztává” tudjuk alakítani cukkininkat, így alacsony szénhidráttartalma révén még vacsorára is fogyaszthatjuk.

 

4.    Zsemlemorzsa helyett őrölt lenmag

Miután ledaráltuk és fűszerekkel összekevertük a lenmagot, már használhatjuk is a vasárnapi rántott húshoz gluténmentes panírmorzsaként.

 

5.    Tészta helyett reszelt tök

Ha lereszeljük és megpárolják egy picit a főzőtököt, akkor felhasználhatjuk a bolognai spagettiban a tészta helyett, mint egészséges és kalóriaszegény alternatívát.

 

 

Cukorhelyettesítők

6.    Cukor helyett cukrozatlan almaszósz

Elkészíthetjük otthon vagy az Aldiban ugyancsak vásárolhatunk cukrozatlan almaszószt, melyet 1:1 arányban alkalmazva kiválthatjuk a cukrot a süteményekből.

 

7.    Csoki darabkák helyett kakaóbab

Kicsit drágább választás, viszont sokkal érdekesebb ízélményt érhetünk el a pörkölt kakaóbabbal. Plusz még az antioxidáns tartama is kiemelkedő.

 

 

8.    Cukor helyett vanília kivonat

Elég csak a cukor felét kihagyni és inkább 1 teáskanál vaníliával felváltani. Nemcsak az alakunkra tudunk így vigyázni, hanem még az ízlelőbimbóinkat is feléleszthetjük.

 

9.    Cukor és tej helyett fahéj

Sokan nem tudják a reggeli kávéjukat elképzelni cukor és tej nélkül, pedig egy kis kanál fahéjjal egyszerűen helyettesíthetjük. Így nemcsak különlegesebb ízhatást érhetünk el, hanem élvezhetjük a fahéj jótékony hatásait. Például segít stabilan tartani a vércukorszintünket étkezés után.

 

10. Az ízesített gyümölcsjoghurtok helyett natúr joghurt

A bolti gyümölcsjoghurtok nagy mennyiségű hozzáadott cukrot tartalmaznak, viszont gyümölcs alig található bennük. Érdemes inkább a natúr vagy görög joghurtokat joghurtokat választani, melyeket otthon kedvünkre variálhatunk különböző gyümölcsökkel, mézzel, valamint egy kis kakaó vagy fahéj hozzáadásával.

 

 

Vegán és laktózmentes helyettesítők

11. Vaj helyett avokádó

Nagyon hasonlóak mivel mindkettő nagyrészt zsírokból áll és szobahőmérsékleten hasonló állagúak. Ha eléggé érett avokádót választunk, akkor ugyanolyan krémes lehet, mint a vaj. Így nemcsak egy finom pirítóssal fogyaszthatjuk, hanem csokipudingot is készíthetünk belőle. Ha ez nem lenne elég az avokádó értékes Omega-3 forrás. Általában 1 pohár vaj helyett alkalmazható 1 pohár pürésített avokádó.

 

12. Fagyi helyett fagyasztott banán

Ha szeretnénk egészséges és mindenmentes fagylaltot készíteni nincs szükségünk másra csak egy adag fagyasztott banánra. Elég csak a banándarabkákat a turmixgépbe dobni, tetszés szerint ízesítni és kész a cukor valamint tejmentes jégkrém.

 

 

13. Sajt helyett sörélesztő

A vegánoknak sem kell lemondani a jellegzetes sajtok adta ízvilágról. A sörélesztő hasonló formájú és ízű, mint a parmezán. Emellett a fehérjetartalma sem elhanyagolható.

 

14. Tojás helyett chia mag vagy lenmag

Keverjünk össze 1 evőkanál chia magot 1 pohár vízzel, hagyjuk állni kb. 15 percet és már kész is a vegán „tojásunk”. Vagy 1 evőkanál őrült lenmaghoz adjunk 3 evőkanál meleg vizet, alaposan keverjük össze, majd tegyük a hűtőbe 5-10 percre. Mind a chia maggal és mind a lenmaggal így elkészítve 1 darab tojást tudunk kiváltani.

 

15. Tejföl helyett kókuszkrém

Levesekben és mártásokban alkalmazhatjuk a kókuszkrémet tejföl helyettesítésére és nem kell félni, egyáltalán nem érezhető a kókusz íz.

 

 

Egészségesebb választások

16. Hagyományos sült krumpli helyett édesburgonya

Az édesburgonya nemcsak kevesebb szénhidrátot tartalmaz, de kiváló A-, B6-, C-vitamin és rostforrás is. Még egészségesebb, ha az édesburgonyacsíkokat egy kis olajjal megkenve sütőben sütve készítjük.

 

17. Chips helyett fodros kel chips

A boltban vásárolt zsíros chipsek helyett könnyedén csinálhatunk otthon fodros kelből vagy bármilyen zöldségből chipset a sütőben. Elég csak olívaolajjal lespriccelni a vékony zöldségszeleteket és fűszerezni, aztán süthetjük. És ha az nem lenne elég, hogy egészséges és kalóriaszegény, még olcsóbb is mint a bolti társai.

 

18. Chips helyett popcorn

De nem a bolti hozzáadott zsiradékot tartalmazó változatra gondolunk. Próbáljuk ki az otthon készített változatokat, melyeket kedvünk szerint ízesíthetünk chilivel, fahéjjal, sőt parmezánnal is.

 

 

19. Krumplipüré helyett karfiolpüré

A karfiolpüré ugyanúgy készül, mint a burgonyapüré, csak sokkal diétásabb alternatíva. Ha nem szeretnénk lemondani a kedvenc krumplipürénkről, akkor keverjük össze 1/3-ad karfiolpürével.

 

20. Majonéz helyett avokádó

Elég egy fél avokádót pürésíteni és kész a nagyszerű majonéz helyettesítőnk teli csupa kedvező zsírsavval.

 

 

Elolvasva: 1768 alkalommal Utolsó frissítés: hétfő, 14 augusztus 2017 07:23

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.