Hogyan fogyasszunk több zöldséget?

Készítette:  
Értékelje az írást
(1 Szavazat)

Szeretnél több zöldséget fogyasztani, de nem tudod, hogyan illeszd be az étrended be? Főleg úgy, hogy ne legyen unalmas? Akkor próbáld ki, hogy a szénhidrátok egy részét zöldségekre cseréled. Így nemcsak egy egészségesebb étkezést alakíthatsz ki, hanem plusz kalóriákat is megspórolhatsz.  Ehhez szeretnénk most néhány izgalmas ötletet adni.

1.    Hamburgerek és szendvicsek

Biztos hallottál már olyan hamburgerről, amelyben hús helyett zöldségfasírt van. Ez is jó választás, ha növelnéd a zöldségbeviteled, de mit szólnál, ha a hamburger zsemlét ugyancsak lecserélnéd. Például kedvező megoldás lehet a grillezett cukkini vagy padlizsán, édesburgonya karikák, pár nagyobb gomba, és a saláta levél is a zsemle vagy buci helyett.

Recept ötlet: Szénhidrátmentes hamburger

 

 

2.    Pizzatészta

Ezzel a kis cserével akár vacsorára is ehetsz pizzát bűntudat nélkül, persze a megfelelő feltétekkel. Gondoltál már rá, hogy karfiolból, édes burgonyából, vagy brokkoliból milyen finom pizzatésztát lehet készíteni?

Recept ötlet: Karfiol alapú pizza

 

 

3.    Kenyér

A különböző kenyérfélék alapreceptjében a liszt egy része kiválóan helyettesíthető olyan zöldségekkel, mint a cukkini, a karfiol, a tök, a répa, vagy az édesburgonya. Sőt még a gyerekeknek is tetszeni fog, hogy színesebb lesz a kenyér.

Recept ötlet: Fehérjedús cukkinis kenyér

 

4.    Sült krumpli

Válogatósak a gyerekek, nem szeretik a zöldségeket? A paszternák és a zeller szinte ugyanolyan megsütve, mint a krumpli. Így könnyedén helyettesíthetjük vele a hasáb egy részét. De például a répa vagy a zöldbab is finom sütőben elkészítve.

Recept ötlet: Zeller hasáb

 

5.    Spagetti és tésztaételek

Másik trükk a napi zöldségbevitel növelésére a cukkiniből vagy tökből spiralizált spagetti tészta. Ezt hozzákeverve a hagyományos tésztához már egy kicsivel több zöldséget fogyasztottunk aznap. Sőt a bolognai mártásba is csempészhetünk igen apróra vágott gombát, répát, cukkinit vagy egyéb finomságokat.

Recept ötlet: Pestos cukkini tészta

 

6.    Tortilla és taco

Ugyanolyan ízletes tud lenni ez a két étel akkor is, ha a tészta helyett római salátát, fodros kelt vagy valamilyen más nagyobb levelű salátát használunk. Csak töltsük meg a salátalevelünket a kedvenc taco hozzávalóinkkal, csirkével, marhával, sajttal, bármivel, amihez kedvünk van.

Recept ötlet: Karfiolos tortilla

 

7.    Rakott ételek

A lasagne tészta helyett megfelelő választás lehet a padlizsán vagy a cukkini, de a rakott krumplit is kipróbálhatjuk édesburgonyával, illetve csicsókával.

Recept ötlet: Rakott csicsóka

 

8.    Egészséges desszertek

Brownie édesburgonyából, babból vagy céklából? Elsőre furának tűnhet, pedig igazán egészséges és finom sütemény készíthető így is, a gyerekek pedig biztos nem fogják észrevenni a különbséget.

Recept ötlet:  Vegán édesburgonya brownie

 

9.    Chips

A boltban kapható zöldség chipseknek elég borsos ára van. Otthon ugyanolyan finomat süthetünk, olaj nélkül, sütőben. Míg egy adag Lays 160 kalóriát és 10 g zsírt tartalmaz, addig a házi édesburgonya chips csak 71 kalória és 1-2 gramm zsír. Csak egy reszelőre vagy éles késre van szükségünk, hogy felkarikázzuk a zöldségeket. Használhatunk zellert, csicsókát, céklát, cukkinit, sárgarépát vagy szinte bármit, amihez kedvünk van.

Recept ötlet: Paleo chips

 

10. Krumplipüré

Ismét egy cseles ötlet, ha gyerekek nem szeretik a zöldségeket. A krumplipüré egy részét készíthetjük karfiolból vagy zellerből, így könnyedén megkóstoltathatunk a kicsikkel új zöldségeket is.

Recept ötlet: Zellerpüré

Elolvasva: 879 alkalommal Utolsó frissítés: vasárnap, 18 március 2018 15:06

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.