Edd egészségesre magad a szivárvány színeivel

Készítette:  
Értékelje az írást
(2 szavazat)

Nemcsak a tányéron mutatnak jobban a színes ételek, hanem az egészségünkre is kedvezően hatnak. Ezenkívül a lelkünknek szintén jobban esik, ha színekkel teli zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztunk. Pár ilyen vidám fogással, pedig a gyerekeket is könnyebb rávezetni az egészséges táplálkozásra. Fedezzük fel együtt, hogy a különböző színű gyümölcsök és zöldségek milyen jó tulajdonságokkal rendelkeznek.

Sárga és narancssárga

Általában a gyümölcsök színe szoros kapcsolatot mutat a vitamintartalmukkal. A sárgák és narancssárgák élénk színét a karotinoidok adják, melyek  

·         erősítik immunrendszerünket és szívünket

·         szolgálják a szem egészségét

·         rákmegelőző hatással bírnak.

A legismertebb karotinoid a béta-karotin, ami az A-vitamin elővitaminja, a látás legfőbb segítője. Magas béta-karotin tartalmú a sárgarépa (6,6 mg), a mangó (2,9 mg), és a sárgadinnye (2,0 mg). Ezenkívül a sárga és narancssárga csoportba tartozókban található még kálium, bróm, folsav és C-vitamin.

 

Lila, piros, kék

Gyakran fordulnak elő az ilyen színű élelmiszerekben antioxidáns hatású antocianinok, melyek nagyon jó gyulladáscsökkentők. Emellett közreműködnek a

·         a szívinfarktus

·         a rák

·         a szívbetegségek

·         a memória problémák megelőzésében.

Vitaminokban (C-, A-vitamin) és ásványi anyagokban (folsav, kálium) is bővelkednek. Ráadásul a piros ételekben lévő likopin szintén betegségmegelőző hatással bír. A tőzegáfonya például a húgyutak egészségében fontos szerepet játszik.

 

Zöld

Ennek az árnyalatnak a klorofill az okozója, ami erősíti immunrendszerünket, elősegíti a sebek gyógyulását és koleszterinszint csökkentő. Emellett a likopin ezekben az élelmiszerekben is megtalálható, és tartalmaznak K-, A-, C-vitamint, valamint folsavat.

 

Fehér

A legtöbb fehér élelmiszer, mint például a hagyma és a fokhagyma híres magas allicin és polifenol tartalmáról, valamint antioxidáns hatásáról. Ezek a tulajdonságok hozzájárulnak a szívbetegségek és a rák kockázatának a csökkentéséhez. Található még bennük niacin (B3-vitamin), folsav és riboflavin (B2-vitamin).

 

A fentiekből is látszik, hogy érdemes betartani az ajánlott napi 5 adag gyümölcs és zöldség elfogyasztását, illetve minél színesebben és változatosabban étkezni.

 

Forrás: Heathyleo 

Elolvasva: 978 alkalommal

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.