Olcsó, de értékes tápanyagforrások

Készítette:  
Értékelje az írást
(1 Szavazat)

Az egészséges étkezés sokszor nehezen egyeztethető össze a mindennapokkal. Ilyenkor érdemes otthon olyan élelmiszereket tartani, amelyek gyorsan, valamint sokféleképpen variálhatók. A lényeg csak annyi, hogy az étkezések mindig tartalmazzák megfelelő arányban a legfontosabb makrotápanyagokat, a szénhidrátokat, a fehérjéket és a zsírokat. Az alábbi 7 élelmiszer ráadásul egész olcsón beszerezhető és sokáig eltartható.

1.    Konzerv paradicsom

A paradicsom egy igazi vitamin bombának számít és antioxidánsokat is tartalmaz. A benne található C-vitamin támogatja az immunrendszerünket, az E-vitamin táplálja a bőrünket, a K-vitamin pedig jó hatással van a csontok egészségére. Amellett, hogy olcsó számtalan felhasználási lehetőséget kínál, alkalmazhatjuk tésztákhoz, levesekhez vagy egytálételekhez. A boltban érdemes azonban alaposan elolvasni a termékek címkéjét, mert némelyik tartalmaz cukrot, és az sem mindegy, hogy mennyi paradicsom felhasználásával állították elő.

 

2.    Rizsfélék

A barna rizs például gazdag rostforrás is, így támogatva az emésztésünket és stabilizálva a vércukorszintünket. Ezenkívül sokáig eltelít és kiváló energiaforrás. Már bárhol hozzá lehet jutni és előfőzött egy adagos változatokat is vásárolhatunk.

 

 

3.    Előrecsomagolt saláták

Egyszerűbb és gyorsabb megoldás, ha idő szűkében vagyunk. Sokféle változat kapható, így mindenki megtalálhatja a kedvére valót. Mindegyik értékes vitaminforrás, és növelik a teltségérzetet.

 

4.    Zabpehely

Az egyik legolcsóbb és legsokszínűbb egészséges szénhidrát. Készíthetünk belőle édesen zabkását, vagy sósan fogyaszthatjuk köretként. Sőt még zabtejet is csinálhatunk, ha egy kicsit kísérletezgetés kedvünkben vagyunk.

 

5.    Tojás

Könnyedén növelhetjük vele a napi fehérje adagunkat (kb. 3,6 g/1 tojás), illetve aminosavakban sem szenved hiányt, hozzájárulva a megfelelő izomzat fenntartásához. A sárgájában Omega-3 zsírsavak és lecitin található. A lecitin öregedésgátló, javítja az általános egészségi állapotunkat, különösen fontos az idegrendszer kiegyensúlyozott működéséhez.

 

 

6.     Krumpli

Sokan alábecsülik a krumplit, pedig olcsó, könnyű elkészíteni és komplex szénhidrátként egyszerre eltelít és táplál. Magasabb káliumtartalommal rendelkezik, mint a banán, egyúttal forrása B6-, valamint C-vitaminnak.

 

7.    Hüvelyesek

 

Igazi Jolly Jokerek, mert nemcsak szénhidrátként, illetve fehérjeként hasznosíthatók, hanem jól variálhatok az ételekben és az áruk szintén alacsony.  Vegán receptekből ráadásul nagyon sok és új ötletet nyerhetünk a felhasználásukhoz.

Elolvasva: 1565 alkalommal Utolsó frissítés: csütörtök, 28 szeptember 2017 09:42

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.