Nehezen alszol el? Akkor próbáld ki ezeket a lefekvés előtti ételeket

Készítette:  
Értékelje az írást
(1 Szavazat)

Van az úgy, hogy rátör az emberre a nassolhatnék egy hosszú fárasztó nap után. Ilyenkor legszívesebben bármilyen édességet vagy rágcsát megennél, amit a házban találsz, utána teli hassal forgolódsz az ágyban. Viszont vannak okos választások estére ugyanúgy, melyek nemcsak az édesség utáni vágyunkat enyhíthetik, hanem még elaludni is segítenek.

Ezek a lefekvés előtti ételek általában olyan speciális tápanyagokat tartalmaznak, melyek megkönnyítik az elalvást és javítják az alvásminőségünket. De azért itt is van néhány fontos szabály, amit érdemes betartani a siker érdekében. Lehetőleg 150 és 200 kalória közötti snacket válasszunk, olyat, amit könnyű megemészteni, nem túl fűszeres vagy édes. Ezért is időzítsünk ezt az étkezést 1-2 órával lefekvés előttre. Nézzük, melyek ezek az ételek.

Tökmag

A tökmag azért nagyon jó választás, mert kiemelkedő magnézium tartalmú. Olyan, mint egy természetes nyugtatószer, általa jobban és tovább tudunk szunyókálni. Ha szeretnénk összekeverhetjük valami édessel, például cukrozatlan datolyával, vagy rakhatunk hozzá kókuszchipset.

 

 

Popcorn

Az örömhormonként ismert szerotoninnak kiváló forrása a pattogatott kukorica. Érdekesség, hogy a szerotonin 80-90%-a a gyomor által termelődik, ezért az ilyen magas rosttartalmú ételek, mint a kukorica beindítják ezeket a szerotonin termelő baktériumokat. A könnyebb emésztésért csökkentett zsírtartalmú terméket válasszunk. Vagy elkészíthetjük otthon is a saját popcornunkat egy kis fahéjjal vagy parmezánnal morzsolt kukoricából.

 

Szója

Ösztrogéntartalma révén nemcsak az alvásra, hanem a női hormonokra is jó hatással van. Egy 2015-ös táplálkozástudomány kutatás szerint azok a nők, akik 2 vagy több napi adagot fogyasztottak szója termékekből, kb. kétszer nagyobb eséllyel aludtak végig 8 órát az éjszaka folyamán. Próbáljuk ki tofu formájában a vacsoránkhoz, vagy csináljuk szójatejjel egy finom kakaót.

 

 

Meggy

A meggy képes megemelni a melatonin szintünket, így könnyebben tudunk álomba szenderedni. Ha fél pohár meggyet összeturmixolunk egy fagyasztott banánnal és 2 evőkanál vízzel finom meggy fagyit készíthetünk.

 

 

Lazac

A lazac egy igazi superfood, van benne Omega-3, B-vitamin és antioxidánsok. Sőt még D-vitamint is tartalmaz, mely az agyunk alvásért felelős részével hozható összefüggésbe.

 

 

Joghurt

A probiotikus élelmiszerek, mint a kefir vagy a joghurt hatékonyan csökkentik a stresszért felelős kortizol szintünket, amely miatt nem tudunk aludni és pörögnek az agyunkban a teendők lefekvéskor. A bolti ízesitett illetve cukrozott változatok helyett készítsük el inkább a saját ízvilágunknak megfelelőt otthon.  Keverjünk össze egy adag görög joghurtot egy kiskanál mézzel, valamint fahéjjal és már kész is az egészséges csemege.

 

 

 

Elolvasva: 997 alkalommal Utolsó frissítés: szombat, 16 szeptember 2017 12:46

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.