9 dióféle szívünk egészségéért

Készítette:  
Értékelje az írást
(1 Szavazat)

A különböző diófélék igazi kis jótevők a szervezetünkkel. Az emberiség életében már évezredek óta jelen vannak, hiszen nagyszerűen tudják csillapítani az éhséget. Habár magas kalóriatartalommal rendelkeznek, mégis számos jótékony hatás tulajdonítható nekik. Bővelkednek fehérjében és egészséges zsírsavakban, valamint antioxidánsokban, így akár a rák megelőzésben is segítségünkre lehetnek. Sőt még koleszterinszint csökkentő hatást is tulajdonítanak egyeseknek. Az alábbiakban a 9 legkiemelkedőbb diófélét ismerhetjük meg.

1.    Pekándió

Egyszerre ízletes és egészséges, és csak 200 kalória található egy adagban. Ezenkívül még 3 gramm rostot, 19 vitamint és ásványi anyagot tartalmaz.  Mint például A-és E-vitamint, kalciumot, cinket. Érdekesség, hogy a top 20 antioxidáns tartalmú élelmiszer között tartják számon, a kutatások szerint az antioxidánsoknak szerepe van a krónikus betegségek megelőzésében.  Egyike azoknak az ételeknek, melyek magas Omega-9 zsírsav tartalommal rendelkeznek.

 

2.    Pisztácia

A diófélék közül a pisztácia a legalakbarátabb. Kitűnő forrása B6-vitaminnak, réznek és magnéziumnak. Egyes egyetemi tanulmányok alapján szívünk egészségére, valamint a súlycsökkentésre szintén jól hatással bír.

 

3.    Törökmogyoró

Nagyjából 180 kalóriaértékű, 3 gramm rost, illetve kisebb mennyiségben réz, magnézium, tiamin (B1-vitamin) és E-vitamin ugyancsak fellelhető benne. Hasonlóan a többi maghoz, ez is támogatja szívünket. Ezenkívül a koleszterinszint csökkentésében szintén felveszi a harcot, plusz még gyulladáscsökkentő hatással is bír.

 

4.    Mandula

4 gramm rostot és 6 gramm fehérjét tartalmaz egy adag. Továbbá kiemelkedő kalciumforrás a magok között, mivel 75 mg van benne. A kutatások szerint segíthet a cukorbetegségben küzdőknek, ugyanis jó hatással van az inzulinérzékenységre.

 

5.    Kesudió

Ugyanúgy 160 kalória egy adagja, mint a mandulának. Nagyobb mennyiségben található benne réz, magnézium, plusz egy kicsi vas is. A kesudió egyébként az örökzöld kesufáról származik, melynek fő termése a kesualma, ennek az alján nő a kesudió. A kesualma C-vitaminban gazdag és a termesztő országokban általában ezt is elfogyasztják, nyersen, lekvárként vagy szirupként.

 

6.    Makadámdió

Nagyjából 200 kalóriájával kitűnő forrása a tiaminnak és a magnéziumnak. Csökkenheti a szívbetegségek és magas koleszterinszint esélyének a kialakulását, emellett a koszorúér betegségek megelőzésében ugyancsak jeleskedik.

 

7.    Paradió vagy Brazil dió

Leginkább magas szelénium tartalmáról ismert, a napi bevitel csaknem 8-szorosa rejlik ebben az óriás dióban. A szeléniumnak erős antioxidáns hatást tulajdonítanak, vagyis rákmegelőző tulajdonságú, és szerepe lehet az energikus immunrendszer fenntartásában.

 

8.    Dió

A dió is joggal érdemelte ki a superfood jelzőt. A legnagyobb mennyiségben tartalmaz alfa-linolénsavat, egy növényi eredetű Omega-3 zsírsavat, ami gyulladáscsökkentő és szívvédő sajátosságairól közismert. 4 grammos fehérjetartalma szintén rendkívüli. A Journal of Nutrition tanulmányai a 2-es cukorbetegség kialakulásának a veszélyét csökkentő jellegzetességéről számoltak be a diónak.

 

9.    Földimogyoró

A neve ellenére valójában nem is a mogyorókhoz tartozik, hanem a hüvelyesekhez. Hozzávetőlegesen 7 gramm fehérjéből áll, és jelentős forrása többféle B-vitaminnak. Mindemellett ellátja szervezetünket fitoszterolokkal és rezveratrollal. Az előbbi növényi eredetű vegyület természetes módon csökkenti a koleszterinszintet, az utóbbi pedig a szív épségét szolgálja és a vörösborban is előfordul.

 

 

Elolvasva: 1555 alkalommal Utolsó frissítés: szombat, 05 augusztus 2017 17:09

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.