Milyen előnyei vannak a kazein fehérjének?

Készítette:  
Értékelje az írást
(2 szavazat)

Egy korábbi cikkben az oldalon már olvashattatok a fehérjepor típusokról és jelentőségükről. Most a kazein fehérjét emelnénk ki külön nektek, hogy milyen előnyei lehetnek pontosan a fogyasztásának, mi ez pontosan és hogyan érdemes kiegészíteni vele táplálkozásunkat sportolás mellett.

Az edzések után gyors felszívódású fehérjeporokat szoktunk fogyasztani, amelyek szinte azonnal a megfelelő tápanyagokhoz juttatják szervezetünket, és beindítják a regeneráció folyamatát. De néha jól jönnek a lassú felszívódási társaik is, amik nem biztosítanak azonnali aminosav löketet, hanem folyamatosan, hosszabb időn keresztül tápláljál az izmokat, például az alvás alatt. Ilyen fehérjeporok a kazein típusúak.

Mi az a kazein fehérje?

A kazein a tejfehérjék egyik típusa, a tejsavófehérje mellett. Ez az a fehérjetípus, amit általában este, lefekvés előtt szoktak fogyasztani, mivel lassabb az emésztése és a felszívódása. Így az éjszaka alatt meggátolja a lebontási folyamatokat és folyamatosan táplálja az izmokat. Másik előnye, hogy sok glutamint tartalmaz, amely erősíti az immunrendszert és segíti a regenerációt.

 

Miben különbözik a tejsavófehérjétől?

A tejsavónak sokkal gyorsabb és magasabb a felszívódási aránya, mint a kazeinnek. Viszont mindkettőben megtalálható az összes esszenciális aminosav, amely segíti az izomnövekedést. A kazein a gyomorba kerülve gélszerű formát vesz fel, ami miatt lassabbá válik az emésztése, folyamatosan és elnyújtottan szabadulnak fel belőle a tápanyagok a véráramba.

 

Mikor érdemes használni?

Kiválóan alkalmazható a napi fehérjebevitel növelésére, de pont felszívódása miatt inkább az esti órákban javasolják. Így szerevetünket az alvás időszaka alatt is végig tápanyagokkal látja el, hozzájárulva a regenerációhoz, illetve az izomfejlődéshez.

 

 

Lehet valamilyen negatív mellékhatása a kazein fehérjeporoknak?

Az érzékenyebb emésztőrendszerű egyéneknél, mivel gél képző tulajdonságú, emésztési problémák fordulhatnak elő. Egyébként más negatív tulajdonsága nem ismert.

 

Hogyan válasszunk?

A 2 legfontosabb döntési faktor a tisztasága és a megfelelő összetevők. Érdemes olyat választani, ami megfelelő ellenőrzési tanúsítványokkal rendelkezik. Olyat keressünk, amelynek az összetevői között legnagyobb arányban szerepel a tejfehérje, és csak kisebb mennyiségbe tartalmaz hozzáadott cukrokat, szénhidrátot vagy zsírt. Ezenkívül az édesítőszer típusa is döntő lehet.

Forrás: https://www.precisionnutrition.com/

Elolvasva: 737 alkalommal Utolsó frissítés: csütörtök, 26 április 2018 07:26
Többi írás ebből a kategóriából: « Zöldségek magas fehérjetartalommal

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.