Fehérjebomba snackek akár edzés utánra is

Készítette:  
Értékelje az írást
(1 Szavazat)

Ha rád is rád tör egy keményebb edzés után a farkaséhség és szívesen ennél valami snacket, ami proteinben gazdag és még egészséges is, akkor ez a cikk neked szól. Ha okosan szeretnél visszatölteni, összetett szénhidrátokra és fehérjére szükséged lesz. A szénhidrát azért kell, hogy pótold a kiürült glikogén raktáraidat, a fehérje pedig segíteni fogja az izmaid regenerációját. Nézzük, melyek ezek a gyorsan elkészíthető és tápláló snackek.

Sült csicseriborsó (Fél pohárban kb. 7 g fehérje található.)

Szinte az összes hüvelyes kiváló szénhidrát és fehérje forrás egyben, például a bab, a borsó és a lencse. A csicseriborsó „chips” pedig nemcsak egyszerű, hanem villámgyorsan elkészíthető is. Először melegítsd elő a sütőt 235 °C-ra. Közben öntsd le a levét a konzerv csicseriborsónak, mosd le, majd itasd le róla jó alaposan a nedvességet papírtörlővel. Ezután jöhet a fűszerezés, bármi, amihez kedved van, egy kis olíva olaj, bors és só. Aztán már mehet a sütőbe kb. 30-40 percre, míg szép barna és ropogós nem lesz. A csicseriborsó ráadásul még nagyon jó rostforrás is, valamint olyan értékes ásványi anyagokat tartalmaz, mint a vas, vagy a kálium.

 

 

Cottage cheese és gyümölcsök (Fél pohárban kb. 13 g fehérje található.)

Tele van fehérjével, kalciummal, D-vitaminnal, emellett még a kalória- és zsírtartalma is alacsony. Fogyaszthatjuk a kedvenc gyümölcsünkkel édesen, vagy különböző zöldségekhez mártogatósként.

 

 

Pisztácia és alma (1 adag pisztáciában kb. 6 g fehérje található.)

Az olajos magvak közül a pisztácia az egyik, mely legmagasabb fehérjetartalommal rendelkezik. Ezenkívül van benne rost és egészséges telítetlen zsírsavak, az alma pedig szénhidrát forrásként szolgál.

 

Tonhalas szendvics (Egy 50 grammos tonhalkonzervben kb. 12 g fehérje található.)

Finom és nagyon tápláló snack, csak locsoljuk meg a tonhalunkat egy kis citromlével, és már mehet is a szendvicsbe vagy egy teljes kiőrlésű pitába, tortillába paradicsommal, salátával stb. Érdemes egyébként sós lében lévő tonhalat választani, esetleg olívaolajasat.

 

Sonka, sajt és alma

Párosítsd a kedvenc magas hústartalmú sonkádat, zsírszegény sajttal és néhány szelet almával.

 

Magas fehérjetartalmú joghurt és gyümölcsök

Már többféle magas fehérjetartalmú joghurtot is találhatunk az áruházakban, mint például a Skyr. Ezekben a joghurtokban kb. 9 gramm fehérje van 100 grammban.

 

 

Forrás: www.womenshealthmag.com

Elolvasva: 1303 alkalommal Utolsó frissítés: péntek, 15 december 2017 21:40

1 vélemény

Írja meg véleményét

A *-al jelölt mezők kitöltése kötelező. HTML kód használata nem engedélyezett!

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.