Sport Ínyenc

Egy korábbi cikkben az oldalon már olvashattatok a fehérjepor típusokról és jelentőségükről. Most a kazein fehérjét emelnénk ki külön nektek, hogy milyen előnyei lehetnek pontosan a fogyasztásának, mi ez pontosan és hogyan érdemes kiegészíteni vele táplálkozásunkat sportolás mellett.

 A fehérjéket és az aminosavakat tartják szervezetünk építőköveinek, melyek nagyon sok élettanilag fontos feladatot látnak el. Csak, hogy néhányat említsünk, biztosítják a test és izomzat felépítéséhez szükséges anyagokat, szabályozzák az elpusztult hámsejtek pótlását.

Tényleg olyan nagy jelentősége van az edzés előtti kiegészítőknek, mint sokan gondolják? Érdemes mindenkinek alkalmaznia? Általában ezekhez hasonló kérdések merülnek fel az edzés előtti táplálékkiegészítőkkel kapcsolatban.

Az edzés utáni étkezés fontos a fejlődés szempontjából. Három fő elemre bonthatjuk szét, a hidratációra, a töltésre és az építésre. A hidratáció során az izzadással elvesztett folyadékot és elektrolitokat pótoljuk. A töltésnél a szénhidrátok révén visszaállítjuk a glikogénraktárakat. a bevitt fehérjékkel pedig javítjuk az izmok regenerációját, és segítjük a fejlődésüket, valamint építésüket.

Itt van január vége, évelején biztos sokan eldöntötték, hogy életmódot váltanak. Sajnos nem mindig elég az elhatározás, jó, ha van valamilyen támogatás. Mivel a technika világában élünk, ezért nem is kérdés, hogy a mobilunk lehet talán az egyik legjobb segítő a céljaink elérése érdekében. Ezért összegyűjtöttünk 10 mobilalkalmazást, amelyek segíthetnek egy egészséges étrend kivitelezésében, illetve megtervezésében.

Ha egy ideje benne a vagy a sport és a sporttáplálkozás világában, akkor már te is hallottál legalább fél füllel a BCAA-ról, vagyis az elágazó láncú aminosavakról, amik nagyon jól jönnek az izomépítéshez a fehérjeszintézis serkentése révén és az izomvesztés megakadályozásához.

A különböző smoothiek nem titok, hogy nagyon egészségesek. Ráadásul eléggé változatosak is, hiszen gyakorlatilag bármilyen gyümölccsel, zöldséggel vagy olajos magvakkal kombinálható. Kinek mihez van kedve, vagy mit kíván éppen, de okos összetevőkkel még többet tudunk kihozni egy ilyen tápláló italból. Nézzük miket érdemes még beledobni a turmixgépbe, hogy egy igazi egészségbombát kapjunk.

Ha rád is rád tör egy keményebb edzés után a farkaséhség és szívesen ennél valami snacket, ami proteinben gazdag és még egészséges is, akkor ez a cikk neked szól. Ha okosan szeretnél visszatölteni, összetett szénhidrátokra és fehérjére szükséged lesz. A szénhidrát azért kell, hogy pótold a kiürült glikogén raktáraidat, a fehérje pedig segíteni fogja az izmaid regenerációját. Nézzük, melyek ezek a gyorsan elkészíthető és tápláló snackek.

A fehérjebevitel fontos kérdés, ha rendszeresen sportolunk. A táplálék kiegészítők mellett érdemes nagyobb arányban inkább a természetes fehérjeforrásokból fedezni a bevitelünket. Sokan azt hiszik, hogy egy vegetáriánus vagy vegán életmód során nehéz elengedő mennyiségű fehérjét bevinni, ezért is ódzkodnak a növényi alapú étrendtől. Pedig jó néha a húst és tejterméket valamilyen növényi fehérjeforrásra cserélni, és változatosan étkezni. Hiszen a növényekkel amellett, hogy fehérjét viszünk be, még értékes rostanyagokat, vitaminokat és ásványi anyagokat is elfogyasztunk. Nézzük, akkor milyen növényi eredetű élelmiszerekkel tudjuk támogatni az izomfejlődést, a regenerációt és az aktív, sportos életmódot.

A sorozat eddigi részeiben már beszéltünk a fehérjékről és a szénhidrátokról. Most pedig a zsírokat fogjuk egy kicsit jobban megismerni, mint a harmadik fő tápanyagforrásunkat. A mai divatdiéták nemcsak a szénhidrátokat, hanem a zsírokat is igyekeznének száműzni étrendünkből. Azonban hiányuk számos kockázatot vonhat maga után.

1. oldal / 2

 

Nem akarsz lemaradni? Kövess minket!

 

Az itt közzétett összetétel adatok cask tájékoztató adatok, az információk folyamatos frissítésén dolgozunk, de minden gyártói változást nem tudunk azonnal átvezetni. A tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal tartalma az üzemeltető szellemi terméke, amely kizárólag a vonatkozó törvényi kereteken belül használható fel. A cikkek megírása non profit jellegűek, nem volt befolyása a tartalmi részre egyetlen gazdasági társaságnak sem. A cikkben közzétett információk és adatok informatív jellegűek és szubjektívek. Előzetes írásbeli beleegyezés nélkül a weboldal tartalmi alkotóelemei sem nyilvános sem zárt adatbázisokban nem tárolhatóak. Beleegyezés megléte esetén sem változtathatók meg a weboldal tartalmi és formai alkotóelemei közzététel céljából, ill. azok nem használhatók fel a weboldal céljaitól eltérően.

Adatvédelmi tájékoztató

Weboldalunkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért elősegítéséért.
Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.